gsrrs_paho_a_villaveces1.jpgКопенгаген і Москва, 19 листопада 2009. - Згідно з результатами нового дослідження ВООЗ, 70% жертв дорожньо-транспортних пригод в Європейському регіоні припадає на бідніші країни і 40% з них - на пішоходів, мотоциклістів і велосипедистів. gsrrs_paho_a_villaveces1.jpgКопенгаген і Москва, 19 листопада 2009. - Згідно з результатами нового дослідження ВООЗ, 70% жертв дорожньо-транспортних пригод в Європейському регіоні припадає на бідніші країни і 40% з них - на пішоходів, мотоциклістів і велосипедистів.

gsrrs_paho_a_villaveces1.jpgКопенгаген і Москва, 19 листопада 2009. - Згідно з результатами нового дослідження ВООЗ, 70% жертв дорожньо-транспортних пригод в Європейському регіоні припадає на бідніші країни і 40% з них - на пішоходів, мотоциклістів і велосипедистів.

За даними нової доповіді Європейського регіонального бюро ВООЗ, опублікованого сьогодні, дві з кожних трьох смертей в результаті ДТП реєструються в країнах з низьким і середнім рівнями доходів. Більш того, перша всеохоплююча оцінка ситуації з безпекою дорожнього руху в Європейському регіоні ВООЗ показала, що з 120 000 чоловік, які щороку гинуть в результаті дорожньо-транспортних пригод, майже 50 000 - це пішоходи, мотоциклісти і велосипедисти.

Європейська доповідь про стан безпеки дорожнього руху являє собою перший ретельний аналіз ситуації з безпекою дорожнього руху в 49 з 53 європейських держав - членів ВООЗ, в яких проживає 99% населення регіону.

Доповідь про стан безпеки дорожнього руху в світі, свідчить про те, що в багатьох європейських країнах, особливо в західній частині Європи, були проведені ефективні між секторальні заходи, які дозволили знизити смертність від ДТП. Однак прогрес у цій галузі в рамках Європейського регіону не однорідний.

"Із загального числа транспортних засобів у регіоні на країни з низьким і середнім рівнями доходів припадає лише 26%, однак смертність від ДТП в цих країнах у два рази вище, ніж у країнах з високим рівнем доходів. Зараз, коли у нас є неспростовні докази того, що дорожньо-транспортний травматизм можна попередити, такий стан справ є ще менш прийнятним. Країнам потрібно вжити більш рішучих заходів, для того щоб зробити дороги безпечнішими для своїх громадян, і міжнародне співробітництво може допомогти їм виконати це завдання, - говорить заступник директора Європейського регіонального бюро ВООЗ д-р Ната Менабде. - Інвестування у підвищення безпеки дорожнього руху - це також інвестування в більш здорове і справедливе майбутнє. Нова публікація ВООЗ, у якій підводяться підсумки того, що вже зроблено, покликана активізувати роботу в цьому напрямку в рамках усього Регіону ".

Економічний збиток від ДТП доходить до 3% валового внутрішнього продукту європейських країн


Згідно з даними доповіді, до 3% валового внутрішнього продукту країн щорічно втрачається в результаті медичних витрат, передчасної смерті і невиходів на роботу, обумовлених дорожньо-транспортним травматизмом. Зокрема, це пов'язано з тим, що багато жертв ДТП - це молодь, і тим, що 2,4 млн несмертельних травм на рік - це одна з основних причин тимчасової або стійкої непрацездатності. Незважаючи на вищевказане, витрати країн на забезпечення безпеки на дорогах значно менше, ніж економічні втрати, пов'язані з ДТП.


Інші важливі моменти доповіді включають наступне:

• У кожній третій країні немає ефективних механізмів контролю швидкісного режиму на міських дорогах.

• У кожній сьомий країні немає адекватних нормативів дозволеного вмісту алкоголю в крові водіїв, які використовуються для зниження числа випадків водіння в стані алкогольного сп'яніння.

• У 10% країн немає законів, що передбачають обов'язкове використання ременів безпеки на задньому сидінні транспортних засобів, і менш ніж в одній третини країн показники використання ременів безпеки перевищують 90%.

• У кожній сьомий країні немає закону, що передбачає обов’язкове використання в автомобілях дитячих утримують пристроїв.

• У кожній четвертій країні не є який-небудь багатосекторальні стратегії зниження дорожньо-транспортного травматизму.

Пішоходи, мотоциклісти і велосипедисти - це найбільш уразливі учасники дорожнього руху

Потреби уразливих учасників дорожнього руху занадто довго ігнорувалися, що знаходить відображення у статистиці, що показує, що 40% жертв ДТП - це пішоходи, мотоциклісти і велосипедисти. У рамках Регіону десятки тисяч життів можуть бути врятовані з допомогою таких підходів, як будівництво пішохідних мостів, тротуарів і велосипедних доріжок; боротьба з керуванням транспортними засобами в стані алкогольного сп'яніння і перевищенням швидкісного режиму; підвищення показників використання захисних шоломів і дитячих утримують коштів в автомобілях.

У доповіді наголошується, що тільки третина європейських країн розцінює свої закони в цій області як адекватні, а також той факт, що навіть добре продумані закони не дають будь-якого ефекту, якщо їх дотримання не забезпечується належним чином.

Так, наприклад, тільки 19% країн оцінюють заходи щодо забезпечення швидкісного режиму на дорогах як адекватні, а в разі водіння в нетверезому вигляді цей показник становить 34%. Необхідна велика готовність державних та інших структур вживати заходів щодо задоволенню потреб усіх учасників дорожнього руху.

Такі заходи повинні включати проведення широко освітлюваних кампаній щодо забезпечення виконання законодавства, щоб підвищити серед людей усвідомлення того, що у разі порушення ними законів вони будуть спіймані і суворо покарані. Інвестиції в громадський транспорт і в будівництво доріг, які безпечні для пішоходів і велосипедистів -- це ключова умова для створення для людей стимулів до вибору здорових видів пересування.

Доповідь показує, що національні стратегії щодо сприяння пішохідному та / або велосипедного руху є тільки в 41% країн, а стратегії розвитку громадського транспорту є тільки в 63% країн, що свідчить, що в цій області ще багато чого може бути зроблено.

Стратегії сталого розвитку транспорту - це ключова умова для виконання поставлених перед нами завдань в області суспільної охорони здоров'я і навколишнього середовища. Значно більше число країн могли б отримати користь від інвестування в сталий розвиток транспорту і підвищення дорожньої безпеки. Зокрема, стратегії, які сприяють використанню громадського транспорту та пішохідного та велосипедного руху, забезпечують безліч переваг для здоров'я населення. Зокрема, вони допомагають зменшити дорожньо-транспортний травматизм і респіраторну захворюваність, попередити розвиток неінфекційних хвороб в результаті підвищення фізичної активності людей, а також зменшити негативні наслідки зміни клімату.


Європейські країни можуть скористатися для цієї мети унікальним механізмом для комплексного вирішення питань, пов'язаних з безпекою дорожнього руху, охороною навколишнього середовища і громадським охороною здоров'я. Загальноєвропейська програма по транспорту, навколишнього середовища та охорони здоров'я (ОПТОСОЗ), спільно керована Європейським регіональним бюро ВООЗ та Європейської економічної комісією ООН, представляє собою платформу, що допомагає країнам реалізовувати політику розвитку сталого та здорового транспорту. ОПТОСОЗ є одним з основних досягнень Європейського процесу "Довкілля та охорона здоров'я", черговою віхою якого буде П'ята міністерська конференція з навколишнього середовища та охорони здоров'я, яка відбудеться в Пармі, Італія, 10-12 березня 2010 року.
Контактні особи для отримання додаткової інформації:

ТЕХНІЧНА ІНФОРМАЦІЯ:
Д-р Дінеш Сеті,
Фахівець з попередження насильства і травматизму,
Європейське регіональне бюро ВООЗ,
Via Francesco Crispi 10, I-00187 Rome, Italy
Тел.: +39 06 4877526
Факс: +39 06 4877599
E-mail: din@ecr.euro.who.int

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ПРЕСИ:
Г-жа Крістіана Сальві,
Фахівець з партнерства та комунікацій,
Європейське регіональне бюро ВООЗ,
Via Francesco Crispi 10, I-00187 Rome, Italy
Тел.: +39 06 4877543; моб. тел.: +39 348 0192305
Факс: +39 06 4877599; E-mail: csa@ecr.euro.who.int

Детальніша інформація: Європейська доповідь про стан безпеки дорожнього руху.

Копенгаген, Європейське регіональне бюро ВООЗ, 2009 (http://www.euro.who.int/document/e92789r.pdf, станом на 19 листопада 2009 р.).
Доповідь про стан безпеки дорожнього руху в світі (Женева, Всесвітня організація
охорони здоров'я, 2009 (http://www.who.int/violence_injury_prevention/road_safety_status/2009/ru/index.html, станом на 16 листопада 2009 р.) був оприлюднений 15 червня 2009. Робота з підготовки обох цих доповідей фінансувалася Bloomberg Philanthropies.